piątek, 6 marca 2015

Pielęgnacyjne planowanie


Witajcie,
U Was też piękna deszczowo-śnieżna wiosenna pogoda? Miałam nadzieję, że początek metrologicznej wiosny zmieni coś w lepszym kierunku, a tu nawet na słońce nie mogę jak na razie liczyć.
Jestem dość nieregularna. Niestety dopadła mnie choroba i nie byłam w stanie funkcjonować. Do tego powrót na uczelnie również ograniczył mój czas. Nie udało mi się również nic szczególnego zrobić w włosowym kierunku. Na początku miesiąca powinnam dodać włosową aktualizację ale tego nie zrobię, bo na to jeszcze za wcześnie :) Jako, że mamy początek miesiąca opracowałam podstawowy plan pielęgnacji. Zobaczymy co z tego wyniknie na początku kwietnia.

MYCIE:
Co 1-2 dni, chciałabym ograniczyć ale to dopiero możliwe gdy nie będzie konieczne noszenie czapki. Może już w połowie miesiąca, kto to wie..
   * Isana Professional
   *Balsam Mrs.Potter's - ginko biloba i kreatyna

ODŻYWIANIE:
*przed myciem - maska Serical Crema al Latte, bo zdecydowanie lepszych efektów po niej mogę spodziewać się właśnie przed myciem.
*maska - 1 raz w tygodniu, Granat i aloes z Alterry / kuracja do włosów z olejkiem agarowym z Isany / krem Isana sheabutter&kakao
*odżywka d/s - 2 razy w tygodniu, maska Serical Crema al Latte / Isana do włosów kręconych ( niestety, dawno już wycofana)
*odżywka b/s - Ziaja Intensywne odżywienie
*oleje - WIOSENNE OLEJOWANIE
http://rhefresh.blogspot.com/2015/02/akcja-olejowanie-wosow-na-wiosne.html  
Przynajmniej 2 razy w tygodniu, na sucho, na odżywkę, na mokro
*olejek Babydream
*olej lniany
*olejowe mieszanki
Motywacja jest, włosy są to zobaczymy efekty po dwóch miesiącach :) Wiem, że będzie to trudne do ukazania na zdjęciach ale mam nadzieje, że coś da się zaobserwować.
Zdjęcia moich włosów z przed akcji można zobaczyć w pierwszej niedzieli dla włosów. Liczę na choć w niewielkim stopniu uda mi się ograniczyć puch.

SUPLEMENTY I WCIERKI - brak / dodatek siemienia lnianego do herbaty

ZABEZPIECZENIE:
* Gliss Kur Oil Nutritive- odżywka regeneracyjna b/s
INNE: 
*Isana krem do stylizacji loków
 *Vitanove, krem do pielęgnacji włosów kręconych
*Marion, płyn do kręconych włosów
*Bielenda żel z czarną rzepą
POSTANOWIENIA OGÓLNE:
* Rezygnacja z rozczesywania włosów, suszenie letnim nawiewem.
 * Intensywne dbanie o końcówki  - ostatnio podcinałam końcówki, które były bardzo zniszczone po zimie, poszło ok.4 cm z długości, z warstw cieniowanych nieco krócej. Bolało bardzo ale to było konieczne dla ich lepszej kondycji. Ostatnie podcinanie miały pod koniec września. Nie mogę dopuścić do kolejnej takiej sytuacji!
* Rezygnacja z farbowania odrostów
* Najważniejsze - Ograniczenie budżetu na kosmetyki do włosów. Całkowity brak włosowych zakupów.
To produkty podstawowe. Dodatkowo mogą pojawić się domowe produkty dołączone do podstaw. Widać, że u mnie na włosach królują produkty z Rossmanna :) Nawet nie sądziłam, że są tak ważne dla moich włosów. Nigdy się na nich nie zawiodłam i mam nadzieje, że pozostaną ze mną na długo.


Postanowiłam zapoczątkować na blogu serię ' KOSMETYK TYGODNIA'. Wiadome jest to, że nie tylko raz w tygodniu fundujemy naszym włosom odświeżenie i dlatego co tydzień będę publikowała kosmetyk, który królował w mojej pielęgnacji w dni wolne od niedzieli dla włosów.
I. KOSMETYK TYGODNIA - odżywka Gliss Kur Oil Nutritiv.
 Przez ostatnie dni nie byłam w stanie rozpieszczać włosów i szukając ratunku wpadła w moje ręce odżywka ekspresowa do włosów ze skłonnością do rozdwajania -Gliss Kur Oil Nutritiv. To ona właśnie ratowała stan moich włosów w tym tygodniu! Bez niej byłoby źle. To moja pierwsza odżywka z tej serii i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona jej działaniem. Słyszałam wiele dobrego o tych odżywkach ale nigdy nie pragnęłam ich mieć. Nie dość, że moje włosy są po niej mięciutkie to jeszcze doskonale podbija mój skręt i zapobiega puszeniu. Jest też bardzo wydajna. U mnie działa bardzo dobrze zarówno na mokro jak i na drugi dzień na sucho regenerując włosy. Dzięki niej w udało mi się wytrzymać bez mycia dłużej niż 2 dni. Myślałam, że doprowadzi do szybkiego przetłuszczenia ale nie. Bardzo ładnie dociążyła i zdyscyplinowała kosmyki. Na pewno pozostanie ze mną na dłużej. 
Na koniec muszę pochwalić się wygraną w walentynkowym rozdaniu na http://cosmetic-addiction.blogspot.com. Aż nieprawdopodobne. Czekam na paczkę :) Kiedyś podzielę się efektami kosmetyków, które wykorzystam do pielęgnacji.

Na dziś to wszystko. Trzymajcie się ciepło :)




2 komentarze:

  1. Też chcę się skupić na olejowaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też zaczęłam intensywnie olejować włosy od marca :) Powodzenia w realizowaniu planu :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń